اخبار کانادا

آیا کارفرمایان کانادایی می‌توانند واکسن کووید۱۹ را برای کارکنانشان اجباری کنند؟

آیا کارفرمایان کانادایی می‌توانند واکسن کووید۱۹ را برای کارکنانشان اجباری کنند؟

آیا کارفرمایان کانادایی می‌توانند واکسن کووید۱۹ را برای کارکنانشان اجباری کنند؟
حالا که واکسن کرونا در حال تولید است، سوال بسیاری از کارفرمایان این است که آیا برای بازگشت به کار واکسیناسیون کرونا اجباری باید باشد؟

از آنجا که کانادایی‌ها در انتظار رسیدن اولین سری از دوزهای واکسن کووید۱۹ هستند، کارفرمایان و رهبران استانی با این سوال دست به گریبانند که آیا برای اطمینان از بازگشت به زندگی عادی، واکسیناسیون کرونا اجباری است؟
بر اساس نظرسنجی اخیر، اقلیت قابل توجهی از کانادایی‌ها – حدود ۱۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی – گفته‌اند که از واکسیناسیون امتناع می‌ورزند.

اما در غیاب مصوبات استانی، اکنون برخی از کارفرمایان به دنبال نظرات حقوقی در مورد این هستند که آیا می‌توانند قبل از اجازه ورود به محل کار خود، واکسینه شدن کارمندان و مشتریان را درخواست کنند یا نه؟
در انگلستان، جایی که مقامات بهداشتی واکسیناسیون مردم را از روز سه شنبه آغاز کردند، برخی از کافه‌ها، سینماها، رستوران‌ها و مکان‌های کنسرت، قبلاً برنامه‌هایی را برای درخواست اثبات واکسیناسیون پیش بینی کرده‌اند.

در کانادا نیز صحبت از “گواهی واکسن” و سوابق سلامتی فرد است.

پیچیده است
نینا گوپتا، وکیل کارگری در گاولینگز در واترلوی انتاریو گفت: «این هفته نیمی از تماس‌های تلفنی ما از شرکت‌هایی بود که می‌خواستند بدانند کارگران تا چه اندازه مجبور به واسکن زدن هستند».
وی این مسئله را پیچیده خواند و افزود: «هرگز در قانون پاسخ مثبت/منفی به آن داده نشده، به همین دلیل مردم از وکلا نا امید شده‌اند. من فکر نمی‌کنم که مسائل حقوقی واکسیناسیون اجباری کرونا اصلاً ساده باشد».

گوپتا اظهار داشت: «یک مأمور بهداشت استان یا یک مرجع بهداشت عمومی محلی می‌توانند یک واكسیناسیون را شبیه آنچه در حال حاضر برای ماسک‌ها در بسیاری از حوزه‌های قضایی وجود دارد اجرا کنند».

وی با بیان اینکه این مسئولیت نباید به عهده كارفرمایان باشد بیان کرد: «مسئولیت اقدامات بهداشت عمومی را همان جایی كه متعلق به آن است، بر عهده دارد، كه مربوط به بهداشت عمومی است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا