اخبار کانادا

پیش‌بینی اپیدمی کروناویروس در کشور کانادا! / از دسامبر سال گذشته این بیماری پیش‌بینی شده بود!

پیش‌بینی اپیدمی کروناویروس در کشور کانادا! / از دسامبر سال گذشته این بیماری پیش‌بینی شده بود!

پیش‌بینی اپیدمی کروناویروس در کشور کانادا! / از دسامبر سال گذشته این بیماری پیش‌بینی شده بود!
آیا کروناویروس از قبل پیش‌بینی شده بود؟ یک شرکت کانادایی ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ با ارسال کلمه شیوع بیماری به مشتریان خود در این رابطه هشدار داده و پیش‌بینی کرده!
سازمان بهداشت جهانی اولین بار ۹ ژانویه از شیوع آنفلونزای چینی جدید که احتمالا در اثر تماس با حیوانات زنده در بازار غذاهای دریایی به وجود آمده خبر داد.

مرکز کنترل بیماریهای ایالات متحده آمریکا نیز ۶ ژانویه از این بیماری خبر داده بود.
این درحالی است که یک پلتفرم بررسی سلامت که مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار زودتر از این دو سازمان و در تاریخ ۳۱ دسامبر، شیوع احتمالی این بیماری را پیش‌بینی کرده بود.

شرکت کانادایی “بلودات”(BlueDot)، از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شیوع کروناویروس استفاده کرده بود که می‌تواند گزارش‌های خبری، بیماری‌های ناشی از حیوان و گیاه و اخبار رسمی را مورد بررسی قرار دهد و هشدارهایی را برای پیشگیری از خطر و دوری از نواحی خطرناکی مانند ووهان به مشتریان خود ابلاغ کند.

هنگام شیوع یک بیماری، سرعت اطلاع از خطر از اهمیت بالایی برخوردار است و مقامات چین در اطلاع‌رسانی درباره بیماری‌ها، آلودگی هوا و یا بلایای طبیعی، سابقه خوبی ندارند.

مقامات سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری نیز باید برای بررسی بیماری، بر گزارش همین مقامات تکیه کنند.
در هر حال، هوش مصنوعی می‌تواند برای بررسی شیوع بیماری، سریع‌تر عمل کند. “کامران خان”(Kamran Khan)، بنیان‌گذار و مدیرعامل بلودات گفت: ما می‌دانیم که ممکن است دولت‌ها نتوانند اطلاعات را به موقع ارائه دهند. ما می‌توانیم اخباری را که نشان‌دهنده رخدادهای جدید هستند، پیدا کنیم.
به گفته یکی از مدیران این شرکت، این الگوریتم، از پست‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند زیرا داده‌های این پست‌ها، بیش از حد پراکنده هستند.

الگوریتم به جای استفاده از چنین منابعی، از داده‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند از عهده پیش‌بینی مکان و زمان شیوع عفونت برآیند.

این الگوریتم توانست به درستی پیش‌بینی کند که کروناویروس چند روز پس از ظاهر شدن، از ووهان به شهرهای بانکوک، سئول، تایپه و توکیو خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا