اخبار کانادا

مردان در بازار کار کانادا بر زنان سایه افکنده اند

مردان در بازار کار کانادا بر زنان سایه افکنده اند

تمامی بخش های بازار کانادا با قدرت در حال کار هستند، اما بازار به خصوص برای مردان خیلی خوب است.

Elegant young people looking for jobs while sitting along brick wall

سال گذشته 193,000 مرد در کانادا سر مشاغل جدید رفتند، حدودا دو برابر تعداد زنان. این امر باعث شده برای اولین بار از سال 1976 تا به الان نرخ بیکاری مردان به زیر شش درصد برسد. اما در آمریکا آمار متفاوت است، جایی که زنان به عنوان بخش بزرگتر نیروی کار مردان را زیر سایه خود برده اند.

در میان کشورهای عضو گروه هفت، سریعترین نرخ مهاجرت متعلق به کانادا است، همین باعث افزایش تقاضا به مسکن و در نتیجه موارد مرتبط به آن مثل لوله کش و برقکار شده است. فرایند سریع دریافت ویزا نیز باعث شده که مهاجران سریعتر به بخش هایی مثل تکنولوژی که عمده آنان مردان هستند وارد شوند.

فرصت شغلی در کانادا در سال 2019 نیز افزایش یافت، و باعث شد نرخ بیکاری به 5.6 درصد برسد. نرخ بیکاری زنان نیز به 4.9 درصد رسیده است.

Jared Menkes مدیر اجرایی یک شرکت در تورنتو میگوید که پیدا کردن نیروی کار خیلی سخت است. بخش مرکزی تورنتو در میان تمامی شهرهای آمریکای شمالی سریعترین نرخ افزایش جمعیت را دارد.

انتاریو پیشگام است
سرتیترها اما تفاوت های فاحش محلی که ترودو سعی میکند آنها را از بین ببرد پنهان میکنند. در حالی که بسیاری از مشاغل ایجاد شده در مرکز کانادا هستند، بخش های دیگر مانند غرب کانادا در ایجاد شغل به مشکل خورده اند.

سال گذشته در انتاریو 133,200 شغل برای مردان ایجاد شده است. در سال های گذشته این استان از یک استان تولیدی به بخش خدماتی تبدیل شده است. سال گذشته 70 درصد مشاغل جدید برای  مردان در انتاریو متمرکز بوده اند.

Kris O’Neill بیست و چهار ساله، از جمله افرادی است که از شرایط انتاریو بهره میبرد.

او میگوید “موقعیت های مختلفی وجود دارد، به خصوص برای جوانانی که نمی دانند هدفشان در زندگی چیست.”

طی 12 ماه گذشته، از میان 463,100 مهاجر، حدود نیمی از آنها به انتاریو رفته اند.

در آمریکا اما مردانی که مهارت های مناسب ندارند مجبور به بازنشستگی زودهنگام شده اند. همچنین ترامپ جلوی ویزا برای صنعت تکنولوژی را گرفته است، صنعتی که تبدیل به منبعی در حال رشد در کانادا شده است.

پریسا محبوبی، آنالیزور ارشد سیاست در موسسه ای در تورنتو معتقد است که در میان مهاجران امکان جذب مردان به بازار کار، در مقابل زنان که با موانع بیشتری روبرو میشوند، بیشتر است.

محبوبی گفت “معمولا، مهاجران، زن یا مرد، با موانع مختلفی مثل موانع زبان، نداشتن تجربه کار در کانادا و نداشتن تجربه و تحصیلات روبرو می شوند. با این حال زنان مهاجر، در مقایسه با مردان با موانع بیشتری از جمله کارهای خانه و مراقبت از فرزندان روبرو میشوند.”

دسته “متخصصان، دانشمندان و خدمات تخصصی” که شامل وکلا، متخصصان روابط عمومی و فعالان بخش IT میشود بزرگترین منبع ایجاد شغل در انتاریو بوده است. کارفرمایان در این بخش ها برای تامین نیروی مورد نیازشان به مشکل خورده اند و در نتیجه حتی حاضر به افزایش حقوق ها نیز شده اند.

چشم انداز
Royce Mendes اقتصاددان Canadian Imperial Bank of Commerce شک دارد که افزایش تعداد مهاجران منجر به افزایش سریع اشتغال در سال 2020 شود.

Mendes در یادداشتی نوشت “افزایش جمعیت احتمالا بیکاری را افزایش دهد زیرا احتمالا تعداد افراد جویای کار را که نمیتوانند شغلی مناسب پیدا کنند، افزایش میدهد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا