اخبار کانادا

نگرانی از افزایش قربانیان کرونا تا ۱۵ هزار نفر در کانادا

نگرانی از افزایش قربانیان کرونا تا ۱۵ هزار نفر در کانادا

نگرانی از افزایش قربانیان کرونا تا ۱۵ هزار نفر در کانادا

مقامات بهداشتی فدرال کانادا محدودشدن هر چه بیشتر تماس‌های روزانه شهروندان را برای کاهش تلفات کووید۱۹ ضروری و حیاتی می‌دانند چرا که به گفته آن‌ها شیوع سریع کروناویروس در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت و آغاز واکسیناسیون در کشور نیز برای بهبود اوضاع نمی‌تواند معجزه کند.

به گزارش هفته، به‌نقل از ژورنال دو مونترال، دکتر ترزا تام مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی خود هشدار داد: «واکسن‌های مطمئن و موثر در راه است با این حال کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید۱۹ و برداشتن فشار از بیمارستان‌ها و کل سیستم بهداشت و درمان کشور مستلزم ادامه تلاش‌های همه شهروندان است.»

مسئولان بهداشتی کانادا پیش‌بینی می‌کنند که تا ژانویه هر روز نزدیک به ۱۲ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ در کشور ثبت خواهد شد. به گفته آن‌ها پیش‌بینی می‌شود که شمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشور تا روز نوئل به هزار مورد و تعداد قربانیان این بیماری به ۱۴ هزار و ۹۲۰ نفر برسد.

موارد ابتلا به کووید۱۹ در کانادا هفته گذشته از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد این در حالی است که موارد ابتلا به کووید۱۹ در میان سالمندان هشتاد سال به بالا (که بیشتر از همه با خطر از دست دادن جان خود بر اثر کرونا روبرو هستند) همچنان روند صعودی خود را دنبال می‌کند.

پتی هاجو وزیر بهداشت کانادا تاکید کرد: «انتظار ما این است که در تعطیلات نوئل شهروندان از خودشان و از یکدیگر مراقبت کنند. درست است که روشنایی انتهای تونل پدیدار شده اما لازم است که همچنان جانب احتیاط را حفظ کنیم و سرسختانه به تلاش‌های خود برای مهار ویروس ادامه دهیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا