اخبار کانادا

اتاوا خرید 190 میلیون دلاری خط هوایی ترنست توسط ایرکانادا را تایید کرد

اتاوا خرید 190 میلیون دلاری خط هوایی ترنست توسط ایرکانادا را تایید کرد

اتاوا خرید 190 میلیون دلاری خط هوایی ترنست توسط ایرکانادا را تایید کرد

دولت فدرال قرارداد خرید 190 میلیون دلاری ترنست توسط ایرکانادا را تایید کرده و به این ترتیب ممکن است به زودی پس‌زمینه صنعت مسافرت کانادا تغییر کند.

عمر الجبرا وزیر حمل‌و‌نقل تنها چند روز پیش از تاریخ اتمام قرارداد در روز پانزدهم فوریه خبر تایید آن را اعلام کرد و گفت دولت به این نتیجه رسیده که این خرید به نفع مردم خواهد بود.

او گفت دولت مجموعه‌ای از فاکتورها از جمله درجه خدمات، پیامدهای گسترده‌تر اجتماعی و اقتصادی، رقابت و همچنین سلامت مالی بخش حمل‌و‌نقل را در این تصمیم در نظر گرفته است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اثرات نابودکننده پاندمی کووید-19 بر صنعت هوایی، خرید پیشنهادی ترنست ای‌تی توسط ایرکانادا باعث می‌شود بازار حمل‌و‌نقل هوایی کانادا ثبات بیشتری داشته باشد».

همچنین به پاندمی به عنوان یکی از دلایل نهایی شدن این قرارداد از سوی ترنست اشاره شد چون این شرکت مونترالی گفت ممکن است نتواند به خاطر چالش‌های مالی چشمگیر به تنهایی به فعالیت‌هایش ادامه دهد».

دولت گفت این اکتساب بهترین نتیجه برای کارکنان شرکت، مسافران کانادایی و دیگر صنایعی که به حمل‌و‌نقل هوایی وابسته هستند خواهند بود.

بزرگ‌ترین ایرلاین کشور باید ظرف پنج سال اول دفتر مرکزی ترنست و برند آن در کبک را حفظ کند، 1500 کارمند این شرکت در بخش سفر تفریحی را نگه دارد، فعالیت‌ نگهداری و تعمیر هواپیماها را به داخل کانادا بیاورد و به قراردادها در کبک اولویت بدهد، مکانیزمی برای نظارت بر قیمت‌گذاری داشته باشد و سفرهایی را به مقاصد جدید راه‌اندازی کند.

قرارداد حالا نیازمند تایید توسط قانون‌گذاران اروپایی هم هست.

ترنست پیشنهاد خرید شرکت توسط ایرکانادا را روز بیست‌و‌دوم دسامبر دریافت و در ژانویه حمایت کامل خود از آن را اعلام کرد.

جستیون ام‌تی‌آر‌اچ‌پی که شرکت سرمایه‌گذاری پیر کارل پلادو مالک دارایی در صنعت مخابرات است پیشنهادی به ارزش 5 دلار به ازای هر سهم داده تا اگر اتاوا و قانون‌گذاران پیشنهاد خرید ایرکانادا را رد کنند بتواند شرکت را به مالکیت خود دربیاورد.

ترنست در سال 1986 توسط مجموعه‌ای از تاجران کبکی تاسیس شد که از جمله آن‌ها می‌توان از مدیر عامل فعلی شرکت یعنی ژان-مارک یوستاش و فرانسوا لگو نخست‌وزیر استان نام برد. لگو در سال 1997 این شرکت را ترک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا