اخبار کانادا

سقوط ایالات متحده و کانادا در رتبه بندی برترین فعالان اقتصادی جهان

سقوط ایالات متحده و کانادا در رتبه بندی برترین فعالان اقتصادی جهان

سقوط ایالات متحده و کانادا در رتبه بندی برترین فعالان اقتصادی جهان

USA and Canada Flags

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد مشارکت ایالات متحده و کانادا در اقتصاد جهانی به نسبت سال گذشته کاهش یافته است، و علیرغم تزریق پول ارزان توسط بانک های مرکزی، اقتصاد جهانی به علت تولید کم دچار مشکل است.

در آخرین ارزیابی فاکتورهای موثر بر تولید و رشد اقتصادی بلند مدت، که توسط این سازمان انجام شده است، سنگاپور به عنوان فعالترین کشور گوی سبقت را از ایالات متحده ربود.

گزارش فعالیت های جهانی، نشان می دهد ایالات متحده در زمینه “انتظارات زندگی سالم” و آمادگی برای مهارت های مورد نیاز آینده در قرن 21، امتیاز از دست داده است.

هنگ کنگ، هلند و سوئیس نیز جزء 5 کشور برتر در این رده بندی می باشند.

کانادا با یک سقوط 2 پله ای، در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است. شوک بزرگی به علت تنش های تجارت جهانی به اقتصاد کشور وارد شده است، و در برخی حوزه های کاری شاهد یک محیط اقتصادی نامطلوب هستیم.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد “بهبود زیرساخت و کاربرد شبکه های موبایل، سرمایه گذاری بزرگتر بر تحقیقات و توسعه اقتصادی، و همکاری بین شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می تواند سبب ارتقاء فعالیت های کانادا شود.”

این تحقیق بر روی 141 اقتصاد بر پایه بیش از 100 شاخص در 12 حوزه مختلف انجام می شود.

این حوزه ها شامل سرفصل هایی چون سلامتی، سیستم مالی، اندازه بازار، پویایی تجارت و ظرفیت نوآوری می باشند.

ایالات متحده همچنان به عنوان “پایگاه نوآوری ها” و بزرگ ترین اقتصاد دنیا و همچنین “سهولت در یافتن کار” جزء برترین رتبه ها در این رده بندی قرار دارد.

محققان معتقدند هنوز برای بررسی تاثیرات ناشی از تنش های جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین خیلی زود است. آنان معتقدند این کدورت یک سری مزایای اقتصادی نیز داشته است.

به طور مثال، ویتنام با استفاده از همین تنش ها توانسته از مقام هفتاد و هفتم، با 10 پله صعود، امسال به جایگاه شصت و هفتم برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا